На автосалона в Париж Bridgestone показа своето второ поколение гуми без въздух Air Free, при които въздухът в традиционните гуми се заменя с поемащи удари ленти от смола, които приличат на ъгловати спици. Външната част на тези гуми е покрита със сменяем протектор от солиден каучук.
Основната причина за създаването на гумите без въздух е да се подобри рециклируемостта в сравнение традиционните гуми, казва Оливър Монбет, глава на техническия отдел на Bridgestone за Франция и Бенелюкс.
[pull_quote_center]Всяка част от гумата може да се рециклира,[/pull_quote_center]казва Монбет.
Bridgestone е световен лидер в индустрията за гуми с осем завода из целия свят. Но не е единствената компания, правеща опити да създаде гуми без въздух. Компанията Birtek Tire има Energy Return Wheel гума за велосипеди и военни превозни средства. Michelin Tweel на Michelin е разработена за фадроми (колесен товарач). i-Flex на Hankook е разработена за автомобили.
За първи път Bridgestone представи гуми без въздух през 2011 г., но сегашните са подобрение на първия прототип. Според Монбет от Bridgestone сега са доволни от това колко добре гумата поема удари. Това е заради новия дизайн, който по-добре се справя с издръжливостта на топлина.
Следващият приоритет на компанията е справяне със страничната твърдост. Сега гумата е прекалено твърда, което не е добре, когато водачът управлява, казва Монбет.
Този проблем трябва да се реши с новите прототипи през следващите две до четири години. Bridgestone планира да започне тестове в рамките на година върху малки едноместни електрически коли Toyota по улиците на Токио.
Когато гумената част на гумата се износи, нова може да се постави нова чрез нагряване и наместване, казва Монбет.