Ford представи прототип на концептуална разработка, базирана на Ford Fusion (Mondeo). На външност колата-концепт прилича на Ford Fusion (на която е базирана), но е 25% по-лека от нея.
Такова голямо намаляване на теглото на автомобила е постигнато чрез замяна на стандартните метални и стъклени компоненти с компоненти, изградени от алуминий, въглеродни влакна и други материали. За шасито и рамата са използвани алуминий и стомана, която е по-тънка и по-здрава от стандартната стомана. Въглеродните влакна са използвани навсякъде в конструкцията на колата, но основно за изграждане на седалките.
По-малката тежест на колата позволява на производителя да използва еднолитровия три-цилиндров двигател на Fiesta Ecoboost, произвеждащ 123 конски сили.
Намаляването на теглото на автомобила допринася не само за спестяване на гориво, но и за подобряване на управлението, по-бързо ускоряване и по-къс спирачен път според компанията. Също така, благодарение на по-лекото тегло, има по-малко тежест върху окачването при завиване.
Досега от Ford са произвели шест от тези коли и ги използват за тестване на издръжливост, безопасност и качество на возене. Две от колите са предназначени за краш тестове, а две са отделени за корозионни тестове.
Материалите, използвани за създаване на колата-концепт на Ford, може и да не са ценово ефективни, но показват важна насока за изследване за колата на бъдещето.