Тролейбусите спомагат за намаляване на емисиите на вредни газове. Но повечето от тях се задвижват чрез токоприемници, свързани с въздушно-контактни мрежи, които са неприятни за окото и изискват доста инфраструктурна работа при инсталирането им. Тези електрически мрежи могат да бъдат избегнати с използването на батерии, но поддържането на батериите заредени дълго време е предизвикателство.
В швейцарския град Женева пилотният проект TOSA (Trolleybus Optimisation Systeme Alimentation– Тролейбусна система за оптимизация и захранване) тества електрически автобуси с нестандартен метод за зареждане. На тавана на тестваните електрически автобуси са разположени батерии. Когато автобусът е на определена спирка, се свързва чрез ръка-робот към станция за зареждане. Достатъчни са само 15 секунди зареждане, за да може автобусът да се придвижи до следващата станция, която е разположена през няколко спирки.
Всеки един от автобусите може да побира до 133 пътници.
Целта на проекта TOSA е да се определи най-ефективният начин за въвеждане на електрическите автобуси в градския транспорт. TOSA е създаден от швейцарската компания ABB в сътрудничество с Швейцарския федерален технологичен институт в Лозана.
Женева ще е първият град, който ще има TOSA линия като част от градския транспорт. Ползването на линията се очаква да започне през 2017 г.