Маглев влаковете отдавна са спрягани като бъдещето на публичния транспорт. Високоскоростните магнитно левитационни системи все по-бързо затвърждават репутацията си, за което може да помогне публичната демонстрация на Япония.
На 22 септември Централната японска железопътна компания извърши първия публичен тест на маглев влак, развиващ скорост до 500 км/ч на високоскоростна отсечка между Токио и Нагоя, която се очаква да бъде пусната в експлоатация през 2027 г. Тестът е демонстрация на “L-Zero” технология, която ускорява влаковете до 160 км/ч преди да преминат на маглев системата, която бавно ги ускорява до 500 км/ч.
Най-бързият влак в Япония в момента е Hayabusa Shinkansen, който се движи със скорост от 320 км/ч.
Маглев (съкращение от магнитна левитация) е технология, която използва серия от магнити, за да носи и ускорява влака. Маглев влаковете нямат колела и не се докосват до релси. Между тях и основата има въздушна възглавница и единственото триене е съпротивлението на въздуха.
Единствената страна, която използва Маглев влакове за транспорт на хора в момента, е Китай.