Голяма част от цената на електрическите коли идва от техните батерии, а най-големият проблем за собствениците на тези коли е времето за зареждане на батериите. Нова технология за батерии, разработена от компанията Power Japan Plus, обещава да реши и двата проблема и дори да подобри безопасността при работа на батериите.
Японската компания Power Japan Plus (PJP) представи Ryden – батерия, която издържа повече, по-сигурна е, зарежда се 20 пъти по-бързо и е по-евтина от сегашните литиево-йонни батерии. PJP използва въглерод за анода и катода на батерията вместо скъпи метали.
Батерията е 100% рециклируема и е създадена от органичен въглерод, наречен Carbon Complex (повече за органичната химия може да научите тук).
Ryden има същия енергиен интензитет като днешните литиево-йонни батерии, но предлага по-бързо зареждане. Например пълното зареждане на Nissan Leаf отнема 4 часа, а с новата технология на батерията Ryden времето за зареждане на колата може се намали на 12 минути.
От компанията също твърдят, че с новата технология батерията може напълно да се разрежда, без да настъпва промяна в капацитета й. Това ще доведе до по-дълг живот на батериите на колите.
Липсата на увеличаване на температурата при разреждане на Ryden може да спести някои от трудностите в системите на електрическите коли. Днешните електрически коли използват охладителни системи, за да предотвратят прегряване на клетките на батериите. С Ryden се намалява и опасността от запалване на колата при инциденти поради повреда в батерията.
PJP е разработила технологията да се побере в стандартна 18650 клетка, използвана при лаптопите и батериите на Model S на Tesla. От компанията обявиха, че ще започнат да произвеждат Ryden само за медицински устройства и сателити и ще дадат лиценз за технологията на други компании, които имат производствените мощности да удовлетворят търсенето на пазара на електрически коли.