Всяка седмица около 50 000 камиона се движат напред-назад по автострада, напускайки пристанищата на Лос Анджелис и Лонг Бийч – двете най-големи пристанища на САЩ. Вредните емисии от дизела, използван като гориво от камионите, са една от причините, поради които тази област има най-замърсения въздух.
Тази ситуация може да се промени в резултат на нов експеримент, при който отсечка от автострадата ще се превърне в електрически път. Като се използва същия метод както при градския транспорт, разположена над пътя въздушно-контакнта мрежа ще зарежда автоматично преминаващите камиони.
[pull_quote_center]Практически така не се отделя въглероден диоксид[/pull_quote_center]казва Матиас Шлелайн, главен финансов директор на Siemens Mobility – компанията, която е създала технологията за е-магистралата – и добавя: [pull_quote_center]Получавате по-чист въздух и по-тих трафик. Собствениците на камионите имат по-ниски разходи за превоз.[/pull_quote_center]
Когато камионът влезе в такива пътища, сензор на покрива му автоматично ще засече контакнтата мрежа и ще се свърже към нея. Ако шофьорът иска да смени лентите, камионът може бързо да прекъсне връзката и да се свърже отново на новата лента.
Когато не са свързани към контакнтана мрежа, камионите се движат отново с дизел. Тъй като превозват големи и тежки товари на дълги дистанции, изцяло електрически тирове все още не са приложим вариант. Но не е трудно да се произведат камиони с технология на горната си част, която да използва въздушно-контактна мрежа.
[pull_quote_center]Нашата технология е доказана. Това е вид прехвърляне на технологията на железопътната линия на пътя. Но за разлика от жп линията, ние запазваме гъвкавостта, която камионът притежава, да се движи накъдето и да е.[/pull_quote_center]
Технологията ще бъде тествана на отсечка с дължина 1 миля (1,61 км) от автострадата на Лос Анджелис тази година и ако всичко премине успешно, ще бъде удължена. Технически този метод може да бъде използван по магистралите из цялата страна, но цената за инсталация може да бъде ограничаваща (поне за момента).
За хората, живеещи в региона, въвеждането на тази технология ще бъде от голямо значение, тъй като тези хора е два пъти по-вероятно да се разболеят от астма в сравнение със средностатистическия американец и 20 пъти по-вероятно да се разболеят от рак. от пристанищата на Лос Анджелис идва 40% от целия износ в САЩ.