Новата топка на Adidas micoach анализира всеки твой удар

0
Топката micoach на Adidas
Снимка/Adidas

В света на спорта компютрите се използват, за да анализират всичко – от замаха и удара до скоростта, с която топката се движи. Технологиите дори станаха част от Световната купа по футбол в Бразилия. От Adidas също искат да бъдат част от това навлизане на технологиите в спортния свят. Новата високотехнологична топка micoach на компанията може да измери удара и траекторията, предоставяйки информация, която може да подобри играта на футболистите.

[pull_quote_center]Първата интелигентна футболна топка в света с мобилно приложение[/pull_quote_center]има вграден „шест-осен MEMS (микро елктро-механична система) акселерометър”, който измерва удара върху топката, въртенето, точките на удар и траекторията. Топката изпраща данните в реално време на таблет или смартфон, като се свързва с тях посредством Bluetooth технология на компанията Nordic Semiconductors.

Преди треньорите можеха да анализират играта само чрез наблюдение. Сега, благодарение на данните, получени от топката micoach , те могат научно да тренират играчите как да променят своята техника на удар. А играчите аматьори могат да разучават резултатите, за да разберат какво трябва да променят в играта си. Приложението дори включва ръководства за помощ на играчите и треньорите да подобрят уменията си.

За да създаде топка, която отговаря на спортните регулации, Adidas [pull_quote_center]трябваше да разработи свое собствено патентовано решение за безжично индукционно зареждане, за да елиминира необходимостта от външен порт за зареждане[/pull_quote_center] каза Иън Мунсон, електромеханичен инженер в Adidas. [pull_quote_center]То се използва, за да зарежда литиево-йонна батерия с капацитет 160 mAh, вградена в топката, която захранва електрониката. [/pull_quote_center] Топката може да бъде ритната 200 пъти преди да има нужда да се зареди.

Micoach може да бъде закупена от adidas.com на цена от 300 щатски долара.

Това не е единствената топка, в която Adidas е внедрява технологии. В една от топките за Мондиал 2014 компанията постави шест камери, които могат да записват 360-градусови панорамни кадри.