Opera обяви, че е сключила сделка за придобиване на мобилната платформа за видео реклама AdColony за близо 350 милиона щатски долара, за да доставя мобилни видео реклами на издатели и рекламодатели с глобален достъп до повече от 700 милиона потребители.
Договорът включва плащане в брой на 75 милиона щатски долара плюс потенциални плащания до 275 милиона долара, обвързани с амбициозни цели за приходи и коригирани EBITDA за 2014, 2015 и 2016 г. Очаква се сделката да приключи през третото тримесечие на 2014 г.
[pull_quote_center]AdColony е естествено допълнение към Opera и нашата дъщерна компания за мобилна реклама Opera Mediaworks. Придобиването ще увеличи услугите ни със специализация в мобилното видео – най-бързо растящият сегмент в мобилната рекламна индустрия[/pull_quote_center] казва генералният мениджър на Opera Software, Бойлесен.
AdColony предоставя иновативни кристално ясни видео реклами в HD формат в най-популярните приложения за смартфони и таблети, базирани на iOS и Android. Видео рекламите могат да бъдат показвани „навсякъде”, а не само като част от друго видео съдържание. AdColony е разработила технология за бързо зареждане на видео реклами.
След придобиването Уил Касой ще продължи да ръководи AdColony като изпълнителен директор. Той ще поеме и ролята на главен маркетинг директор на Opera Mediaworks.
Мобилната реклама е най-бързо растящият сегмент на дигиталната реклама. Очаква се разходите за мобилна реклама да нараснат до 41,9 милиарда долара до 2017 г., като най-висок темп на растеж ще има видео рекламата според Gartner.